نحوه کارکرد دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش چگونه می باشد؟

نویسنده
تحریریه رادان
تاریخ
تیر 30, 1401
بازدید
31 views

نحوه کارکرد دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش چگونه می باشد؟ این سوال موضوعی است که در این مقاله از سایت رادان کیوسی قصد داریم به پاسخ آن برسیم؛ ضخامت سنج ها برای اندازه گیری مقدار ضخامت پوشش های رنگ، لعاب، اپوکسی ، گالوانیزه، تفلون بر پایه آهن و بر پایه غیر آهنی می باشد. […]

نحوه کارکرد دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش چگونه می باشد؟

نحوه کارکرد دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش چگونه می باشد؟ این سوال موضوعی است که در این مقاله از سایت رادان کیوسی قصد داریم به پاسخ آن برسیم؛ ضخامت سنج ها برای اندازه گیری مقدار ضخامت پوشش های رنگ، لعاب، اپوکسی ، گالوانیزه، تفلون بر پایه آهن و بر پایه غیر آهنی می باشد. ما در این مقاله برای شما به تعریف اینکه ضخامت سنج رنگ چیست و چه کاربردی دارد می پردازیم و می گویم بهترین ضخامت سنج رنگ خودرو ارزان کدام است. برای مشاهده قیمت ضخامت سنج رنگ خودرو، با مشاوران با در تماس باشید.

نحوه کارکرد دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش چگونه می باشد؟

دستگاه سنجش اندازه پوشش رنگ تشکیل شده است از سنسور فرستنده جریان گردابی و سنسور گیرنده جریان گردابی، برد مرکزی، صفحه کلید و صفحه نمایش. روش کاری دستگاه به این صورت است که فرستنده پالس مغناطیسی را ارسال می کند، این پالس از میان پوشش و رنگ می گذرد و به پایه رنگ که از جنس فلزآهن یا آلومینیوم است میرسد، با محاسباتی که پردازش گر از مقدار جریان گردانی و میدان مغناطیسی انجام میدهد، ضخامت پوشش بدست می آید.

ضخامت سنج پوشش با نام های همچون ضخامت سنج آبکاری والکومتر( که خود یک برند از این مدل دستگاه می باشد) شناخته می شود . این دستگاه در کار کارشناسی خودرو هم بسیار پرکاربرد است و در این رسته کاری به نام های همچون ، دستگاه تشخیص رنگ، تستر رنگ دیجیتال، رنگ سنج ،تستر رنگ خودرو هم شناخته می شود. اطلاعات دریافتی این دستگاه ها به صورت عدد در صفحه نمایشگر این دستگاه به نمایش در می آید. در صفحه نمایش این دستگاه F نماد برای فلزات آهنی است، و NFE نماد برای فلزات غیر مغناطیس یا غیر آهنی که شامل آلومینیوم، مس و غیره است.

موارد استفاده دستگاه تست رنگ خودرو:

خریداران و فروشندگان خودرو به دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو با دقت اندازه گیری و رزولوشن بالا نیازمند هستند، تا باتوجه به کاهش یا افزایش ضخامت رنگ و کلر بدنه های معیوب را شناسایی کنند. دستگاه تستررنگ خودرو توسط نقاشان خودرو ، کارشناسان خودرو و نمایشگاه های اتومومبیل جهت تشخیص رنگ شدگی خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه تستر رنگ خودرو هر چند  وقت نیازمند کالیبره می شود؟

اصطلاح “کالیبراسیون” (calibration) به معنای “تنظیم کردن دقیق” دستگاه های اندازه گیری است. بعضی از دستگاه ها و ابزار اندازه گیری پیشرفته به صورت اتوماتیک خود را کالیبره می کنند. ضخامت سنج رنگ و پوشش را اگر به صورت هررزوه مورد استفاده قرارگیرد، باید به طور متوسط هر چهار تا پنچ ماه یکبار کالیبره شود .روش های کالیبراسیون برای دستگاه مختلف روش های متفاوتی دارند ولی اصول کلی آن یکسان است به این صورت که همه این دستگاه ها دارای دو عدد تست بلوک از جنس آهن و آلومینیوم به عنوان زیر پایه و پنچ عدد فویل پلاستیک کالیبره با ضخامت های 1000،500،250،100،50 میکرون که به صورت بسیار دقیق اندازه شده اند،که از آنها به عنوان مرجع کالیبراسیون استفاده می شود.

ضخامت سنج رنگ خودرو ارزان:

ما در این نوشته از مجموعه رادان کیوسی برای شما به معرفی بهترین ضخامت سنج رنگ خودرو ارزان پرداختیم و گفتیم ضخامت سنج رنگ خودرو چیست و چه کاربردی دارد؛ همچنین در این نوشته به نحوه کارکرد دستگاه ضخامت سنج رنگ و پوشش پرداختیم تا با آگاهی کامل اقدام به خرید دستگاه ضخامت سنج نماید.

5 / 5 ( 1 امتیاز )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *